Zo druk!

‘Hoe gaat het met je werk?’

‘Ja, goed.’
‘Ik werk nu op een nieuwe afdeling en voel me daar erg thuis. Ik heb leuke opdrachten en heb het gevoel dat mijn werk weer zin heeft. Dat ik weer een bijdrage kan leveren.’

‘Oh, dat is mooi.’
‘Maar hoe gaat het nu eigenlijk echt met je?’

Ik vergeet hem te vragen, wat hij met die daar mee bedoelt. En antwoord braaf: ‘Ja, goed hoor.’

Vervolgens voel ik me geroepen om iets te zeggen over hoe ik nu beter dan vroeger voor mezelf zorg en niet meer zo hard werk. Dat ik elke dag tijdens lunchtijd pauzeer. Waarop ik prompt van hem te horen krijg, dat hij dat zelf ook wel zo zou willen. Maar ja, het is altijd zo druk hè.

Geef een reactie

